Historia serwisu:
od 130 lat w służbie Twojego bezpieczeństwa.

1888 – kobieta pierwszym w historii technikiem serwisowym.

Gdy Bertha Benz pewnego ranka w sierpniu 1888 roku wyruszyła swoim „patentowym wozem motorowym” z Mannheim do Pforzheim, nie wiedziała jeszcze, jaka czeka na nią przygoda. Co 20 kilometrów trzeba było uzupełniać płyn chłodzący. Ponieważ nie było jeszcze wówczas stacji paliw, benzynę kupowało się na litry w aptece. Z powodu zbyt słabego silnika, wóz trzeba było miejscami pchać – nawet przez wiele kilometrów.
Niespodzianki czekały jednak nie tylko podczas jazdy. Również zatrzymywanie pojazdu nie zawsze było proste. Hamowanie odbywało się w nim z wykorzystaniem cienkiej okładziny hamulcowej wykonanej ze skóry. Tego dnia podczas jazdy najpierw zaczął się wydobywać dym, a następnie okładzina całkowicie się zerwała. Na szczęście z pomocą pośpieszył wiejski szewc ze skórzanym paskiem – to prawdopodobnie pierwsza w historii część zamienna.
Również szpilka do kapelusza Berthy została wykorzystana jako specjalne narzędzie. Z jej pomocą udało jej się doskonale wyczyścić rurkę ssącą. Trzeba umieć sobie radzić. W tym duchu zaizolowała również od ręki przetarty przewód zapłonowy, używając własnej podwiązki.

Ok. 1900 – otwarcie pierwszych warsztatów naprawczych.

Technika samochodowa rozwijała się dalej, a wraz z nią zapotrzebowanie na know how potrzebne do świadczenia usług technicznych. Skoncentrowano się głównie na naprawach podatnych jeszcze na usterki pojazdów. Otwarto pierwsze warsztaty naprawcze. Przeglądy nie odgrywały wówczas dużej roli w świadomości właścicieli samochodów – dlaczego mieliby wydawać pieniądze na coś, co nie jest zepsute. Niewielu zdawało sobie sprawę, że przeglądy służą również zachowaniu bezpieczeństwa.
Samochód kosztował mniej więcej tyle, co dom, a jego utrzymanie prawie taką samą sumę – nic dziwnego biorąc pod uwagę duże zużycie paliwa, wody i oleju. Aby oszczędzać olej, filtrowano go przez chustkę i wykorzystywano ponownie – rodzaj wymiany oleju, który dzisiaj wydaje się nam trochę mało fachowy.

Lata 60-te – wzrost znaczenia serwisu technicznego.

W latach sześćdziesiątych zaczęto dokumentować wymagania serwisowe w specyfikacjach technicznych, a tym samym rozpowszechniać konstrukcje przyjazne w naprawach i przeglądach. Wraz z wprowadzeniem elektroniki do samochodów Mercedes-Benz rozpoczęła się nowa era. Serwis oferujący nową technikę dostosował się do zmienionych wymogów. Otwierano coraz więcej centrów szkoleniowych, aby technicy naszych serwisów cały czas reprezentowali najnowszy stan techniki.

Lata 80-te – nowe urządzenia do diagnozowania usterek.

Systemy techniczne w Mercedes-Benz stawały się coraz bardziej złożone. Tym samym coraz trudniejsze było znalezienie przyczyny usterek układów elektronicznych. Podczas gdy w latach osiemdziesiątych wystarczał jeszcze adapter pomiarowy, skrzynka z gniazdkami oraz podręcznik diagnostyczny, w kolejnych latach konieczne okazało się stworzenie nowych urządzeń do diagnozowania usterek. W ramach projektu „Case” (Computer aided Service) powstał przenośny tester – poręczny przyrząd umożliwiający odczytywanie błędów i jednocześnie ich usuwanie.
Wraz z wprowadzeniem systemów magistrali zastąpiono ten rodzaj diagnozy nowoczesnym systemem „STAR DIAGNOSE” do analizowania i usuwania uszkodzeń. W udoskonalonej formie jest on stosowany również dzisiaj w serwisach Mercedes-Benz.

Po roku 2000 – od mechanika do mechatronika.

Wraz ze wzrastającą ilością i złożonością systemów wspomagania w samochodach zmieniło się także wyobrażenie o zawodzie naszych techników serwisowych. Wcześniej ich podstawowym zadaniem była wymiana części pojazdu, teraz dużą część swych prac wykonują z pomocą komputerów. Oprócz narzędzi zmieniło się jednocześnie określenie zawodu. Mechanik przekształcił się w mechatronika. Wśród tych wszystkich zmian jedna rzecz pozostała zawsze niezmienna – misja zachowania bezpieczeństwa naszych samochodów i klientów.

Dziś – obowiązkowa nauka przez całe życie i specjalizacja.

Człowiek uczy się przez całe życie – dotyczy to również zawodu technika serwisu w Mercedes-Benz. Regularne szkolenia i dokształcanie są tutaj gwarancją, że nasi pracownicy zawsze będą reprezentowali najnowszy stan techniki, a Państwa Mercedes będzie w dobrych rękach.
Gdy dzisiaj przywożą Państwo swój samochód do serwisu Mercedes-Benz, zajmuje się nim cały zespół doświadczonych ekspertów oraz specjalistów. Struktura zespołowa wzmacnia transfer wiedzy i gwarantuje rozwiązanie nawet skomplikowanych problemów. Dzięki temu mogą być Państwo pewni, że zawsze otrzymają najlepszy serwis dla swojej gwiazdy.